Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

Družinski kolesarski izlet po Sloveniji

Hop na kolo po Sloveniji

Kako že pravijo – vsi na kolo za zdravo telo? Pa še res je!

Tudi vi sodite med tiste, ki so se med epidemijo navdušili nad kolesom in kolesarjenjem?

Zdaj lahko med počitnicami odkrivate številne kolesarske poti in destinacije, ki jih ponuja Slovenija. Za pokušino vam predlagamo dva cilja, ki smo ju našli v knjigi kolesarja po duši Simona Demšarja. Njegov Družinski kolesarski vodnik združuje petdeset zanimivih idej za izlete treh težavnostnih stopenj.

Bohinj – med gorami, kozolci in jezerom

Bohinjska kolesarska steza spada med bolje urejene v Sloveniji. Njena edina hiba je, da je dolga samo šest kilometrov, a jo lahko raztegnete v krog, če se vračate čez Zgornjo Bohinjsko dolino. Izbirate lahko celo, ali se boste med kolesarjenjem prepustili turističnemu vrvežu ali pa družbi kozolcev in alpskih vrhov.

Bohinj

Kozolci v Studorju

Potek: Bohinjska Bistrica-Jezero-Stara Fužina-Srednja vas-Jereka-Bohinjska Bistrica
Prevožena razdalja: 15 km
Zanimivosti ob poti in v bližnji okolici:
jezero
muzej planšarstva v Stari Fužini
muzej bivanjske kulture in kozolci v Studorju
gondola na Vogel
slap Savica

Vstop na kolesarsko stezo je približno 500 metrov pred naseljem 1 Bohinjska Bistrica, tik pred bencinskim servisom in mostom čez Savo, kjer je tudi brezplačno parkirišče. Nato vse do jezera sledite kolesarski stezi.

Za skok do jezera zavijte levo, za nadaljevanje kolesarjenja pa desno v Staro Fužino. Tukaj zavijte desno čez most, nato pa do konca sledite glavni cesti skozi Srednjo vas, ki se v Jereki ob koncu doline začne spuščati in vas pripelje skoraj čisto do izhodišča. Na križišču z glavno cesto zavijte desno in čez sto metrov boste »doma«.

Kolesarjenje med Pivškimi presihajočimi jezeri

Kolesarjenje v okolici Pivke ponuja enkraten pogled v skrivnostni svet presihajočih jezer, ki so ga pred leti razglasili za krajinski park. Pot je izredno slikovita, ne glede na to, ali so polja poplavljena ali ne. Kolesarjenje je prijetnejše zgodaj spomladi ali pozno jeseni, ko ni visoke trave.

Pivška presihajoča jezera

Potek: Pivka-Klenik-Palčje-Slovenska vas-Selce-Gradec–Pivka
Prevožena razdalja: 23 km
Zanimivosti ob poti in v bližnji okolici:
Ekomuzej
Muzej vojaške zgodovine
presihajoča jezera

Parkirajte pri Sparu v Pivki in čez 200 metrov v križišču zapeljite z glavne ceste naravnost proti Knežaku. Po enem kilometru zavijte levo za Klenik. V Palčju zavijte levo na glavno cesto in nato po 150 metrih, za gasilskim domom, še enkrat levo. Na križišču treh makadamskih poti pojdite levo za jezero. Na dnu 500-metrskega spusta izberite srednjo pot. Po še približno 500 metrih sredi gozdička zavijte desno in po 300 metrih še enkrat desno.

Najprej boste vozili po slabšem kolovozu, ki ga kmalu zamenja nekoliko boljši. Ko vas ta po približno enem kilometru pripelje na križišče, zavijte levo v gozd. Po 1,5 kilometra zavijte desno na drugo gozdno cesto. Ko pridete do kažipota za Sv. Trojico, mu sledite, a že po 1,5 kilometra zavijte levo na ožjo makadamsko cesto. Spustite se po grobem makadamu, ki mu sledi krajši vzpon. Na vrhu na križišču petih cest pojdite desno.

Pri Ekomuzeju v Slovenski vasi zavijte levo in nato po enem kilometru z asfalta desno na makadam. Prečkajte glavno cesto. V Selcah najprej vozite naravnost, nato v križišču v obliki črke T zavijte levo skozi podvoz. Po 500 metrih na makadamskem križišču zavijte levo, na naslednjem čez en kilometer pa ostro levo nazaj proti Gradcu. Takoj ko se začne asfalt, zavijte desno skozi vas. Sledite ozki cesti vse do križišča z glavno, kjer zavijete desno proti Pivki.

Kupujte knjige še ceneje v Svetu knjige

Člani Sveta knjige imajo vedno najmanj 20 % pa tudi do 70 % popust.